برای بسیاری از افراد، رمز ارز یک صنعت اسرارآمیز است. به نظر می‌رسد با گذر زمان، افراد بیشتری به رمز ارز علاقه‌مند می‌شوند و شانس خود را با سرمایه گذاری در انواع ارزهای رمزپایه آزمایش می‌کنند. اما مواردی وجود دارند که احتمال دارد شما درباره‌ی دنیای پیچیده و گسترده‌ی رمز ارز ندانید. نگران نباشید. حتی افراد باتجربه‌تر نیز ممکن است همه چیز را درباره‌ی این فناوری جدید ندانند. به همین دلیل است که از دانستن و به روز بودن بی‌نیاز نیستند. به قول بزرگمهر حکیم: «همه چیز را همگان دانند.»
برای این که در زمینه‌ی کار با رمز ارزها حرفه‌ای باشید دانستن برای شما هرگز تمام نمی‌شود. ما در اینجا هستیم تا برخی از حقایق لازم در مورد رمز ارز را به شما نشان دهیم.

واقعیت ارزهای دیجیتال
مقدار کل بیت‌کوین محدود است

درست است! اگر فکر می‌کردید که می‌توانید مقدار زیادی رمز ارز خریداری کنید، بهتر است در عقیده‌ی خود تجدید نظر کنید. به نظر می‌رسد دنیای ما دنیای محدودیت‌هاست. محدودیت مواد، محدودیت انرژی و حالا… محدودیت رمز ارز! شاید باید برای عصر جدید زندگی بشر، قوانین جدیدی به وجود آورد. مثل قانون بقای بیت‌کوین!
ارز رمزپایه یک منبع محدود است. درست مانند طلا یا روغن. به همین دلیل ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین با کاهش عرضه همچنان به افزایش ارزش خود ادامه می‌دهند. سرمایه گذاران می‌دانند که در جایی از مسیر، تعداد بیت‌کوین و ارزهای جایگزین موجود به پایان می‌رسد.

هیچ کس نمی‌داند چه کسی بیت‌کوین را ایجاد کرده است!

چه کسی این بازار ارزهای مجازی را ایجاد کرده است؟ خب… در واقع هیچ‌کس نمی‌داند! شگفت‌آورترین واقعیت در مورد رمز ارز این است که شخص یا سازمانی که «بیت‌کوین» را ایجاد کرده ناشناخته است! با این حال، مردم از «ساتوشی ناکاموتو» به عنوان خالق بیت‌کوین یاد می‌کنند. البته یک باور عمومی دیگر هم وجود دارد و آن این است که ساتوشی ناکاموتو نام اختصاری‌ای برای شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری- Samsung-Toshiba-Nakamichi-Motorola است.

خالق بیت‌کوین

ارز رمزنگاری شده از نظر فیزیکی ممنوع نیست

بسیاری از کشورهای جهان در مورد ممنوعیت ارزهای رمزپایه بحث کرده‌اند. اما با وجود تمایل آنها به ممنوع کردن رمز ارز، این کار از نظر عملی غیرممکن است. چرا؟ زیرا هر کسی می‌تواند کیف پول رمز ارز دریافت کند. البته کشورها می‌توانند مقرراتی وضع کنند اما خود بازار ارزهای رمزپایه ممنوع نیست. برخی از کشورهایی که حقوق استفاده از رمز ارزها را برداشته اند عبارتند از: الجزایر، کامبوج، بولیوی، اکوادور، بنگلادش و نپال.

ممنوعیت رمز ارزها

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی کیف پول ارز دیجیتال (والت دیجیتال) کلیک کنید.

بیش از 5000 ارز مختلف وجود دارد

خیلی از افراد دلشان می‌خواهد وارد دنیای رمز ارزها شوند. شاید به همین دلیل است که هر روز ارزهای دیجیتال جدیدی در این صنعت پا به عرصه‌ی وجود می‌گذارند. هم اکنون بیش از 5000 ارز رمزنگاری شده‌ی گوناگون در دنیا وجود دارد. طبیعتاً بیشتر این ارزها ارزش چندانی ندارند و نخواهد داشت. با این حال، همیشه در ناامیدی بسی امید است و مردم تمایل ندارند دست از سر این ارزهای کم ارزش بردارند. به عبارت دیگر، همه آلت‌کوین‌ها بی‌فایده نیستند. در بیش از 5000 رمز ارز، برخی از ارزهای خلاقانه پیدا می‌شوند که می‌توان به آینده‌ی آنها امیدوار بود. ارزهایی مانند Coinye، PizzaCoin و Cabbage.

چین بزرگترین استخراج کننده ارزهای رمزپایه است

چه کسی فکرش را می‌کرد؟ استخراج رمز ارز فرایند تأیید معاملات قبل از قرارگیری در دفتر بلاکچین است. این مرحله، بخش بسیار سودآور این تجارت است و از هم اکنون، چین حدود 75 درصد از شبکه ارز کاوی (Mining) را کنترل می‌کند.

استخراج بیت‌کوین چین

رمزارزها مشمول مالیات هستند!
البته این مورد خیلی به این که در کدام کشور زندگی می‌کنید بستگی دارد. اما از آنجا که ارزهای رمزپایه اکنون وارد بازارهای اصلی شده‌اند، آژانس‌های مالیاتی در سراسر جهان در تلاشند تا مطمئن شوند که سهمشان را از این کیک بزرگ دریافت می‌کنند! بسیاری از کشورها انتظار دارند شما از سود رمز ارز خود مالیات بپردازید. در ایالات متحده، اداره خدمات درآمد داخلی در یک دادگاه علیه Coinbase پیروز شد و Coinbase را ملزم کرد اطلاعات بیش از 14000 کاربر که بین سال‌های 2013 تا 2015 معاملات سالانه بیش از 20،000 دلار داشتند را فاش کند. از آنجا که در ایران حتی سیستم مالیاتی رایج نیز هنوز اجرای درست و شسته رفته‌ای ندارد فعلاً نیازی نیست نگران این مورد بود.

مالیات ارز دیجیتال

اگر علاقه‌مند به سرمایه گذاری در رمز ارز هستید برای شروع به یک کیف پول امن و استاندارد که کار کردن با آن راحت باشد و نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی زیادی نداشته باشد نیاز دارید. از دروازه‌ی آینده عبور کنید و وارد دنیای شگفت انگیز ارزهای رمزپایه شوید.