راهنمای سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه: از انتخاب تا خرید

وقتی در سال 2009 بیت‌کوین برای اولین بار معرفی شد چیزی بیش از یک پدیده‌ی جالب در زمینه‌ی فناوری نبود. تکنسین‌ها و آینده پژوهان خیلی کلی به پتانسیل‌های بلند مدت این پول جدید پرداختند اما گمان می‌رفت هنوز تا ایجاد علاقه برای سرمایه‌گذاری در رمز ارز و ورود به بازار ارز رمزپایه راه درازی در پیش باشد. خیلی‌ها راه ساده ورود به رمز ارز را نمی‌شناختند و از پتانسیل‌های واقعی این بازار آگاه نبودند.
اما حالا با گذشت فقط چند سال و ظهور و ورود صدها ارز رمزپایه، بیت‌کوین به عنوان پرچم‌دار رمز ارزها شناخته می‌شود. این واقعیت چیزی نیست که از چشم سرمایه‌گذاران و دلالان پنهان بماند. حالا خیلی از آنها می‌خواهند رمز ارز را به عنوان یک پول جهانی- که در نهایت جایگزین ارزهای مستقل مانند دلار آمریکا و یورو خواهد شد- به رسمیت بشناسند.
بعضی از دانشمندان زیست فناوری، متخصصان فناوری اطلاعات و حتی تاریخ‌دان‌ها و جامعه شناسان، معتقدند جهان در آینده‌ای نه چندان دور به سمت یکپارچه شدن خواهد رفت: یکپارچگی زبانی، یکپارچگی اقتصادی، یکپارچگی در نوع برقراری روابط و… از این رو به نظر می‌رسد ورود به بازار رمز ارز می‌تواند یک دوراندیشی منطقی و یک سرمایه گذاری سودمند و عاقلانه باشد. اما راه ساده‌ی ورود به رمز ارز چیست؟ سرمایه گذاری در رمز ارزها تابع چه واقعیت‌ها و متغیرهایی است؟ از کجا باید شروع کرد؟
این مقاله یک راهنمای کلی برای خرید، ورود ساده و سرمایه‌گذاری آسان و مطمئن در بازار ارزهای رمزپایه است. می‌توانید از همینجا شروع کنید.

ورود به رمزارز: ارز رمزپایه چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای ورود به بازار رمز ارز، خرید آسان یا سرمایه‌گذاری در آن بهتر است اول مفاهیم پایه را بررسی کنیم. رمز ارز، ارز رمزنگاری شده یا ارز رمزپایه، نوعی ارز مجازی است که بر اساس فناوری بلاک‌چین کار می‌کند. بلاک‌چین زنجیره‌ای از ثبت و توزیع اطلاعات دیجیتالی است که به وسیله‌ی هیچ نهادی کنترل نمی‌شود. در واقع بلاک‌چین مثل یک دفتر ثبت اسناد تمام تراکنش‌های انجام شده با رمز ارزها را ثبت و تأیید می‌کند. اما معاملات ثبت شده در آن دیجیتالی و مستقل از بانک‌های مرکزی هستند.

بلاک‌چین

اتفاقاً یکی از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در رمز ارز همین فناوری بلاک‌چین است. زیرا در اصل واسطه‌ها، مثلاً بانک، را از فرایند معاملات حذف می‌کند و به خریداران و فروشندگان امکان می‌دهد به طور مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر معامله کنند. به این ترتیب هزینه‌های اضافی که در معاملات سنتی یک حباب بزرگ قیمتی ایجاد می‌کند دور زده می‌شوند و این بخش عمده‌ای از جذابیت ارزهای رمزپایه است.

راهنمای گام به گام خرید و سرمایه‌گذاری آسان ارزهای دیجیتال

بشر هنوز آنقدر پیشرفت نکرده که بتوانید صبح اول وقت به بانک محلتان بروید و رمز ارز بخرید! واقعیت این است که رمز ارزها هنوز هم به عنوان یک چیز عجیب و غریب در بین مؤسسات مالی شناخته می‌شوند. روی رمز ارزها نظارت متمرکز بانکی وجود ندارد درنتیجه بیشتر بانک‌ها و مؤسسات مالی نمی‌خواهند آن را به رسمیت بشناسند. به همین دلیل رمز ارز در شبکه‌ی خودش کار می‌کند.

سرمایه گذاری در رمز ارز

برای خرید آسان و ورود به بازار رمز ارز کلیک کنید.

 

  • 1. درصد کمی از سرمایه‌ی خود را به رمزارز اختصاص دهید
    گرچه ما به شما برای ورود آسان به رمز ارز و سرمایه‌گذاری مطمئن در ارزهای دیجیتال کمک می‌کنیم اما شما خودتان باید از قبل تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه مقدار از سرمایه‌تان را به رمز ارز اختصاص دهید. با پیشرفت‌های اخیر، به ویژه در قیمت بیت‌کوین، تصمیم‌گیری منطقی دشوار است. ترس و طمع بخش‌های جدانشدنی همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها هستند. به هر حال به یاد داشته باشید که ارز دیجیتال فقط باید قسمت بسیار کمی از سبد سرمایه‌گذاری شما را اشغال کند. این که دقیقاً چقدر کاملاً به خودتان بستگی دارد. بهتر است برای شروع بیشتر از 10٪ یا حتی 5٪ سرمایه گذاری نکنید.
  • توجه داشته باشید که رمز ارز با سهام فرق می‌کند. سود شما کاملاً بستگی به رشد قابل توجه ارزش رمز ارز و بقای آن برای مدتی در آن موقعیت دارد.
  • ارزهای رمزپایه برای سرمایه گذاری طراحی نشده‌اند. آنها واسطه مبادلات هستند. رمز ارزها به طور گسترده‌ای به عنوان جایگزین ارزهای رسمی مانند دلار، ین و یورو مورد توجه قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که رمز ارزها در نهایت به یک ابزار کارآمدتر برای تجارت، به ویژه در وب تبدیل خواهند شد. دلیل این امر این است که ارزش آنها دقیقاً توسط بازار تعیین می‌شود و نه با دستکاری معمول پول‌های رسمی.

 

2. ارز رمزنگاری شده خود را انتخاب کنید
این مرحله واقعاً یکی از مهم‌ترین مراحل خرید رمز ارز و سرمایه‌گذاری در آن است. شما برای انتخاب فقط یکی دو گزینه پیش رو ندارید. بلکه بیش از چند هزار ارز رمزپایه مقابل شما قرار دارد که باید از بین آنها بهترین را انتخاب کنید.

تا تابستان سال 2021 بیت‌کوین همچنان فراگیرترین رمز ارز است و بیشترین توجه سرمایه‌گذاران و حجم دلار را به طرف خود می‌کشاند. اتریوم با اختلاف زیاد دوم است و ریپل، دش و زی‌کش در رتبه‌های بعدی هستند.

انتخاب ارز دیجیتال

با توجه به این موقعیت ممتاز، به نظر می‌رسد بیت‌کوین در میان انبوه ارزهای رمزپایه‌ی موجود، قابل اعتمادترین است. در حقیقت بیت‌کوین عملاً مترادف «رمز ارز» شده است. جالب اینجاست که در حالی که رسانه‌ها با دقت و حساسیت قیمت بیت‌کوین را دنبال می‌کنند، برخی از ارزهای رمزپایه حتی عملکرد بهتری داشته‌اند.
به دلیل موقعیت غالب بیت‌کوین، منطقی است که این رمز ارز در سبد سرمایه‌گذاری شما فضای بیشتری را نسبت به بقیه‌ی رمز ارزها اشغال کند.
نباید این ملاحظات را دست کم گرفت. بیشتر ارزهای رمزپایه‌ای که در دهه‌ی گذشته به بازار آمده‌اند یا درجا زده‌اند یا به طور کامل از رقابت خارج شده‌اند. این بدان معناست که سرمایه گذاری شما با توجه به نوسانات معمول در قیمت ارزهای رمزپایه، می‌تواند به هیچ و پوچ ختم شود.

3. بستری را برای خرید ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

یکی از محدودیت‌های خرید ارزهای دیجیتال این است که نمی‌توانید آنها را در مؤسسات مالی عادی تهیه کنید. نه بانک‌ها و نه هیچ مؤسسه‌ی مالی دیگری رمز ارز عرضه نمی‌کند.
در بیشتر موارد شما به خرید، نگهداری و فروش ارزهای رمزپایه در صرافی‌های اختصاصی ارزهای رمزپایه محدود خواهید شد.
نگران نباشید! برای خرید آسان و ورود به بازار رمز ارز از اینجا اقدام کنید.

4- ارز رمزنگاری شده خود را ذخیره کنید

ارز رمزنگاری شده معمولاً در کیف پول ارز دیجیتال ذخیره می‌شود.

ذخیره ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال علاوه بر امکان دسترسی، ارسال و دریافت رمز ارز، سوابق معاملات ذخیره شده در بلاک‌چین و همچنین موجودی فعلی شما را نیز نشان می‌دهد.

همین حالا برای دریافت کیف پول رمز ارز خود اقدام کنید.

5. امنیت ارزدیجیتال خود را تأمین کنید

ایمن نگه داشتن رمز ارز پس از خرید بسیار مهم است. این امر به ویژه درصورتی که تصمیم دارید از ارز دیجیتال خود برای خرید محصولات استفاده کنید از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی هر زمان که از رمز ارز بصورت آنلاین استفاده می‌کنید باید مطمئن باشید که امنیت دارایی شما تأمین است. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند برای اطمینان از امنیت و رمزگذاری معاملات آنلاین خود از VPN استفاده کنید.

نگه داری ارز دیجیتال

وقتی از VPN (شبکه خصوصی مجازی) استفاده می‌کنید اتصال آنلاین شما ایمن است. رمزگذاری داده‌های شما به این معنی است که هیچ کس نمی‌تواند هیچ یک از معاملات آنلاین شما را مشاهده کند. با این روش یک لایه‌ی محافظتی افزوده ایجاد می‌کنید که اطمینان می‌دهد داده‌های شما و خریدهای رمزنگاری شده‌تان کاملاً ناشناس باقی می‌مانند. همچنین هک کردن حساب‌های شما برای دیگران دشوارتر می‌شود.

مهم نیست که از کجا یا چگونه اقدام به خرید، فروش و نگهداری رمز ارز می‌کنید. به هر حال همیشه باید برای بی‌ثباتی ذاتی بازار آماده باشید. ارزهای رمزپایه بسیار کمتر از سرمایه‌گذاری‌های سنتی قابل پیش‌بینی هستند. پس با هر سرمایه‌گذاری، یادآوری این نکته مهم است که آنچه بالا می‌رود می‌تواند دوباره سقوط کند (و بالعکس).

نگه داری ارز دیجیتال